TÚLÉLŐK FÖLDJE
Betáplálva: 2000. aug. 3.  9h:04'
 EZ A 328. JÁTÉKHETED, 329. FORDULÓD
 329. játékheted kezdete: aug. 3.
 A következő fordulódat legkorábban
 a 329. játékhéten tudjuk betáplálni.
  | KALANDOZÓ: #2351
 SZÁMLA   : XXXX
 ZSETONOK : 1985
  | 
WHITE NOR WACAK KALANDJAI 
| be 93             |     bemész a 93. titkos labirintusba 
 | 
A  kutatkodás  eredménnyel  járt:  megtalálod  a  labirintus  bejáratát!  A  járatban  sötét  félhomály  van. Elkezdesz a mágia 
mítikus  nyelvén  mormolni.  Bizsergető,  csípős  érzés  fut  végig  rajtad.  Befejezted  a  tündérfény  varázslatot!  A  kézfejed  
halványan  világítani  kezd.  [-1  varázspont.]  Istenedhez  imádkozva,  szemedet  a  sötétséghez szoktatva lépsz be. [5 pontot 
használtál fel, van még 330.] 
| ek 7 16 2         |      t. energia kisütése: 7 16 2 
 | 
Erőt  kölcsönözve a Közös Tudattól, megnöveled szakértelmedet. (+2 zárnyitás.) (-2 TU.) [0 pontot használtál fel, van még 
330.] 
Hulladék, ezért nem gyűjtesz varkaudar páncélt. [0 pontot használtál fel, van még 330.] 
| lm 16 905 17      |      mozogsz 16 905 17 
 | 
Halvány  fényt  látsz  magad  előtt:  habozva mész tovább. Egy nagyobb terem! [2. PONT.] Egy drónkeselyűt pillantasz meg. 
Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra. 
Üdvözlésképpen  egy  vakító  fény  varázslatot  ereszt  meg  irányodba  ellenfeled.  Semmi  eredménye!  Mielőtt közelharcba 
bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 3 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod a drónkeselyű 
farkát. (3 támadással 43 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan ellenfeledre rontasz. 
Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed a drónkeselyű testét. (2 támadással 55 életpontot sebezve.) Vámpírtőrrel 
megdöföd    a  drónkeselyű  tollas  testét.  (1  támadással  24  életpontot  sebezve.)  Vámpirizálsz  (+5  életerő).  Csőrével  a  
drónkeselyű    belemar    kézfejedbe.    (1  támadástól  4  életpontot  vesztesz.)  A  szörny  az  artériádra  tapasztja  magát.  A  
vérszívástól még 17 életpontot vesztettél. A drónkeselyű most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted! 
Megpróbálsz  minél  többet  összegyűjteni  az  ellőtt  lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 
Felhasználva  a  mandibulakaszát,  szereztél  6  madártollat.  779  tapasztalati  pontot  kaptál.  Szoborrá  dermedsz,  amikor  
észreveszed,  hogy  egy  drónkeselyű  van  előtted!  Éhes  szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen 
neked akar ugrani. 
Távolról  vakító  fény  varázslatot  lő rád a másik. A támadása szerencsére hatástalan volt. Teli erőből bumerángot dobsz az 
ellenfeledre.  Elrepül  3  bumeráng.  Lövedékeiddel  perforálod  a drónkeselyű testét. (3 támadással 46 életpontot sebezve.) 
Fegyvert  váltasz:  előkapod  a  mandibulakaszát.  Félelmet  nem  ismerve  a  másikra  támadsz.  Mandibulakaszával  párszor 
kilyukasztod  a  drónkeselyű  bal szárnyát. (2 támadással 68 életpontot sebezve.) Vámpírtőrrel jól megszúrod a drónkeselyű 
bal    lábát.   (1  támadással  19  életpontot  sebezve.)  Vámpirizálsz  (+4  életerő).  A  drónkeselyű  feléd  csap  csőrével,  de  
sikertelenül. Véres nyál csordul ki a drónkeselyű száján, majd halk hörgéssel a porba hull. 
Megpróbálsz  minél  többet  összegyűjteni  az  ellőtt  lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 
Felhasználva  a  mandibulakaszát,  szereztél 6 madártollat. 779 tapasztalati pontot kaptál. Egy drónkeselyűt pillantasz meg. 
Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki. 
Ellenfeled  támadó  varázslatot  alkalmaz:  vakító  fény varázslatot lő rád. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye 
sem  volt.  Bumerángot  markolva  becélzod  a  mozgó célpontot. Elrepül 3 bumeráng. Alaposan megsorozod a drónkeselyű 
jobb  oldalát.  (3  támadással  48  életpontot  sebezve.)  Fegyvert  váltasz:  előkapod a mandibulakaszát. Elszántan a másikra 
rohansz.   Mandibulakaszával  párszor  kilyukasztod  a  drónkeselyű  jobb  oldalát.  (2  támadással  52  életpontot  sebezve.)  
Vámpírtőrrel  eltalálod  a  drónkeselyű  jobb  lábát.  (1  támadással  23  életpontot  sebezve.)  Vámpirizálsz  (+5 életerő). A 
drónkeselyű  csőre  feléd  sújt, de Te könnyedén félrehajolsz. A drónkeselyű szemében félelem villan, aztán lassan lehúnyja, 
miközben lelke kitör testének fogságából. 
Megpróbálsz  minél  többet  összegyűjteni  az  ellőtt  lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 
Felhasználva    a    mandibulakaszát,    szereztél    7    madártollat.   779  tapasztalati  pontot  kaptál.  Haladsz  az  ellenséges  
labirintusban.  Innen  csak  egy  út  van:  előre!  [3.  PONT.]  Mindenfelé  figyelve  haladsz  tovább.  Az  út  egy  nagy szobába 
torkollik.  [5.  PONT.]  Szoborrá  dermedsz,  amikor  észreveszed,  hogy  egy  vadász  varkaudar  van  előtted!  Fegyvere  egy 
varkaudar  lándzsa.  Mivel  meglepni  nem  sikerült,  ezért  gondolkodás  nélkül  neked ront a szörny. Persze te sem maradsz 
tétlen. 
Bumerángot  küldesz  ellenfeled  felé.  Elrepül  3  bumeráng.  Több  lövedéked  átfúrja  a  vadász  varkaudar jobb oldalát. (3 
támadással  45  életpontot  sebezve.)  Fegyvert  váltasz:  előkapod  a  mandibulakaszát.  Marokra  fogva  a  mandibulakaszát  
ellenfeledre  támadsz.  Mandibulakaszával  irtózatos  ütéseket  osztva  több  helyen  felvágod  a  vadász  varkaudar  testét. (2 
támadással  65  életpontot  sebezve.)  Vámpírtőrrel  jól  megszúrod  a  vadász  varkaudar testét. (1 támadással 23 életpontot 
sebezve.)  Vámpirizálsz  (+5  életerő).  Szúrásokat kapsz a válladba és a felkarodba. (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A 
szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől. 
Megpróbálsz  minél  többet  összegyűjteni  az  ellőtt  lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 
616  tapasztalati  pontot  kaptál.  Átkutatod  a  szörnyet. Találsz nála 1 varkaudar lándzsát [varkaudar lándzsa ládikóba-> 5 
arany,  -2  ÉP].  Szoborrá  dermedsz,  amikor  észreveszed,  hogy  egy vadász varkaudar van előtted! Fegyvere egy varkaudar 
lándzsa. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra. 
Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 3 bumeráng. Pár lövedéked átjárja a vadász varkaudar bal karját. (3 támadással 
46    életpontot  sebezve.)  Fegyvert  váltasz:  előkapod  a  mandibulakaszát.  Meglengetve  a  mandibulakaszát  ellenfeledre  
rohansz.    Mandibulakaszával   hatalmas  csapásokat  adva  felmetszed  a  vadász  varkaudar  jobb  lábát.  (2  támadással  58  
életpontot  sebezve.)  Vámpírtőrrel  megdöföd  a  vadász  varkaudar  rücskös  bőrét.  (1  támadással  20 életpontot sebezve.) 
Vámpirizálsz (+5 életerő). Gyenge szúrást kap a bal lábadba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A vadász varkaudar még 
megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet. 
Megpróbálsz  minél  többet  összegyűjteni  az  ellőtt  lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 
616  tapasztalati  pontot  kaptál.  Átkutatod  a  szörnyet. Találsz nála 1 varkaudar lándzsát [varkaudar lándzsa ládikóba-> 5 
arany, -2 ÉP]. Meg-megállsz, fülelsz miközben előrehaladsz. Ellenőrzöd a térképen, hogy hol is vagy. [7. PONT.] Egy széles, 
magas  terembe  érsz.  [10. PONT.] Hirtelen kicsusszan a lábad alól a talaj, és egy gonosz csapdába esel. A verem alján maró 
sav  van!  Szerencsédnek  köszönhetően  csak  20  életpontot  vesztettél.  Ordítva  a fájdalomtól, kimászol. Továbbsuhansz a 
folyosón.  A  gyér  világításnál  gyors  pillantást  vetsz a térképre. [11. PONT.] Mindenfelé figyelve haladsz tovább. Az út egy 
nagy szobába torkollik. [12. PONT.] Egy vark. nekromantat veszel észre magad előtt. Fegyvere egy bot. Itt csata lesz. 
Potenciális  célpontod  gyorsan  felrak  egy  örvénykerítés  mágiát.  Ellenfeled  mormol, majd ujjaiból kirepül egy sorvasztás 
varázslat.  Semmi  eredménye!  Bumerángot  küldesz  ellenfeled  felé.  Elrepül  3  bumeráng. Több lövedéked átfúrja a vark. 
nekromanta    bal    karját.    (3  támadással  50  életpontot  sebezve.)  Fegyvert  váltasz:  előkapod  a  Pusztítás  Botját.  Vad  
csatakiáltással, felemelve a Pusztítás Botját ellenfeledre rontasz. Pusztítás Botjával halálos csapásokat osztva péppé vered a 
vark.  nekromanta  testét.  (4  támadással  131  életpontot  sebezve.) Mélyen koncentrálva, megidézel egy tűzeső varázslatot, 
majd  ellenfeledre  küldöd.  51  életpontot  sebeztél.  Vámpírtőrrel  megdöföd  a  vark.  nekromanta testét. (1 támadással 22 
életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). A vark. nekromanta egy felső támadása részben eléri célját, kisebb zúzódás 
keletkezik  a  bal  válladon.  (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A varázsló kékes villámokat küld rád. Félig megúsztad. 13 
életpontot  vesztettél.  A  vark.  nekromanta  még  megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul 
többet. 
Megpróbálsz  minél  többet  összegyűjteni  az  ellőtt  lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 
1162  tapasztalati  pontot  kaptál.  Átkutatod  a  szörnyet.  Találsz  nála  1  botot[*] és 2 szvó-ektoplazmát [szvó-ektoplazma 
ládikóba->  20  arany, -2 ÉP]. (A [*]-al jelölt tárgyakat egyáltalán nem vagy nem mind vetted fel, a GYJ parancs miatt, vagy 
azért,  mert  betelt  a  hátizsákod.)  Egy  szörnyet  pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy vark. nekromanta. Fegyvere egy 
bot. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé. 
Ellenfeled  örvénykerítés  varázslattal  készül  a  csatára.  Távolról  sötét  halál  varázslatot  lő rád a másik. Szerencsére nem 
hatott    rád.    Teli   erőből  bumerángot  dobsz  az  ellenfeledre.  Elrepül  3  bumeráng.  Lövedékeiddel  perforálod  a  vark.  
nekromanta    testét.    (3  támadással  50  életpontot  sebezve.)  Fegyvert  váltasz:  előkapod  a  Pusztítás  Botját.  Elszántan  
ellenfeledre  ugrasz.  Pusztítás  Botjával  többször  kegyetlenül  megütöd  a  vark.  nekromanta  bal vállát. (4 támadással 121 
életpontot  sebezve.) Távolról tűzeső varázslatot lősz a másikra. 39 életpontot sebeztél. Vámpírtőrrel jól megszúrod a vark. 
nekromanta  bal  karját.  (1  támadással  18  életpontot  sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Ellenfeled ütését nem sikerült 
teljesen  hárítanod.  (1  támadástól  6 életpontot vesztesz.) A varázsló tenyeréből lángnyelvek csapnak elő. Félig megúsztad. 
18 életpontot vesztettél. A vark. nekromanta még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul 
többet. 
Megpróbálsz  minél  többet  összegyűjteni  az  ellőtt  lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 
1162    tapasztalati  pontot  kaptál.  Átkutatod  a  szörnyet.  Találsz  nála  1  botot[*]  és  3  fekete  gyöngyöt  [fekete  gyöngy  
ládikóba->  18  arany, -2 ÉP]. (A [*]-al jelölt tárgyakat egyáltalán nem vagy nem mind vetted fel, a GYJ parancs miatt, vagy 
azért,  mert  betelt  a  hátizsákod.)  Kicsit  meggörnyedten, meg-meglapulva mész. Innen csak egy út van: előre! [16. PONT.] 
Minden  lépés után igen alaposan körbevizsgálódsz, hogy nem csapdagyanús-e a környék, minden ismert típus után kutatsz. 
Haladsz  előre,  bátor  harcoshoz  illően.  Egy  nagy  vasalt  ajtó  a  következő  akadály.  Találsz  egy  kilincset:  Nyitva van! A 
levegőbe szimatolva mész előre. Egy aránylag nagy terembe léptél be. [17. PONT.] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, 
hogy egy varkaudar behemót van előtted! Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt. 
Támadó  varázslatot alkalmazol: ellenfeledre energiafolyam varázslatot lősz. 208 életpontot sebeztél. A varkaudar behemót 
még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet. 
1516  tapasztalati  pontot  kaptál.  Átkutatod  a szörnyet. Találsz nála 1 varkaudar páncélt [varkaudar páncél ládikóba-> 10 
arany, -2 ÉP] és 1 varkaudar csizmát. Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy varkaudar behemót van előtted! Az 
ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod. 
Bumerángot  hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 3 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod a varkaudar behemót testét. 
(3    támadással    46    életpontot    sebezve.)    Fegyvert  váltasz:  előkapod  a  biami  kvazárlándzsát.  Meglengetve  a  biami  
kvazárlándzsát  a  másikra  rontasz.  Biami  kvazárlándzsával több döféssel felnyársalod a varkaudar behemót bal oldalát. (3 
támadással  140  életpontot  sebezve.)  Vámpírtőrrel megdöföd a varkaudar behemót bikafejét. (1 támadással 20 életpontot 
sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). A varkaudar behemót meglegyint mancsával, de csak súrol. (1 támadástól 6 életpontot 
vesztesz.)  Megpróbál  karjaival  összeroppantani.  Egymásnak  feszültök, de te bizonyulsz az erősebbnek. A szörny még egy 
utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől. 
Megpróbálsz  minél  többet  összegyűjteni  az  ellőtt  lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 
1213  tapasztalati pontot kaptál. Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 varkaudar páncélt [varkaudar páncél ládikóba-> nem 
kaptál  semmit! -2 ÉP] és 1 varkaudar csizmát. Éles szemmel körbevizslatsz. Hohó, az egyik követ a falban be lehet nyomni! 
Lassan,  vigyázva  elmozdítod  a  követ. Először nem történik semmi, majd tompa morajt hallasz nem is olyan messziről. [50 
pontot használtál fel, van még 280.] 
| vv 58 5 5         |      elmormolod az 58. varázslatot az 5. varázslatot az 5. varázslatot 
 | 
Hihetetlen  sebességgel  varázsolsz.  A  gyógyító  energia  a  testedbe  áramlik  (+77  életerő).  [-14  varázspont.]  [2  pontot  
használtál fel, van még 278.] 
Gyorsvarázsolsz! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+1 életerő). [-5 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 276.] 
Hihetetlen sebességgel varázsolsz. A gyógyító energia a testedbe áramlik (+1 életerő). [-5 varázspont.] [2 pontot használtál 
fel, van még 274.] 
| h 313             |     használod a 313. tárgyat 
 | 
Szinte tökéletesen jól vagy, kár lenne most egy gyógykenőcsöt elpazarolni. [0 pontot használtál fel, van még 274.] 
| lm 900 9 24       |      mozogsz 900 9 24 
 | 
Mostantól  nem  foglalkozol a csapdákkal. Körültekintően, óvatosan lopódzkodsz tovább. Egy nagy vasalt ajtó bukkan fel a 
sötétből.  Találsz  egy  kilincset:  Szerencsére  nyitva  van.  Haladsz  előre.  Egy  pillanatra megállsz fülelni. [15. PONT.] Egy 
nagyobb terembe érkezel. [14. PONT.] Egy vark. nekromantat pillantasz meg. Fegyvere egy bot. Kicsit sokat tud ez az állat. 
Majd Te megtanítod a jómodorra... 
Sajnos  ellenfeled  sem  kezdő:  felhelyez  egy  örvénykerítés  varázslatot. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már 
süvít is feléd egy sorvasztás. Semmi hatás! Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 3 bumeráng. Pár lövedéked átjárja a 
vark.  nekromanta bal vállát. (3 támadással 50 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a Pusztítás Botját. Elszántan 
ellenfeledre  rohansz.  Pusztítás  Botjával  borzalmas  ütéseket  mérve  rá  összetöröd  a  vark.  nekromanta  jobb  oldalát. (3 
támadással  101  életpontot  sebezve.)  Egy  tűzeső  varázslattal  köszöntöd  a  másikat. 52 életpontot sebeztél. Vámpírtőrrel 
megdöföd  a  vark.  nekromanta  testét.  (1  támadással 19 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Ellenfeled ütését 
nem    sikerült   teljesen  hárítanod.  (1  támadástól  6  életpontot  vesztesz.)  A  varázsló  kékes  villámokat  küld  rád.  Félig  
megúsztad.  15  életpontot  vesztettél.  A  vark.  nekromanta szemében félelem villan, aztán lassan lehúnyja, miközben lelke 
kitör testének fogságából. 
Megpróbálsz  minél  többet  összegyűjteni  az  ellőtt  lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 
1162  tapasztalati  pontot  kaptál.  Átkutatod  a  szörnyet.  Találsz  nála  1  botot[*]  és  2  purifikátor  hájat.  (A  [*]-al  jelölt 
tárgyakat  egyáltalán  nem  vagy  nem  mind  vetted fel, a GYJ parancs miatt, vagy azért, mert betelt a hátizsákod.) Egy vark. 
nekromantat  veszel  észre  magad  előtt.  Fegyvere  egy  bot.  No,  ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod 
ellenfeled. 
Egy  örvénykerítés  rúnavarázst  mormol  el  ellenfeled.  Ellenfeled  mormol,  majd ujjaiból kirepül egy sorvasztás varázslat. 
Szerencsére  nem  hatott  rád.  Mielőtt  közelharcba  bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 3 
bumeráng.  Lövedékeiddel  perforálod  a  vark.  nekromanta  bal  oldalát.  (3  támadással  53  életpontot  sebezve.) Fegyvert 
váltasz:  előkapod a Pusztítás Botját. Vad csatakiáltással, felemelve a Pusztítás Botját a másikra támadsz. Pusztítás Botjával 
többször  kegyetlenül  megütöd  a vark. nekromanta testét. (3 támadással 99 életpontot sebezve.) Mormolsz, majd ujjaidból 
kirepül  egy  tűzeső  varázslat.  52 életpontot sebeztél. Vámpírtőrrel jól megszúrod a vark. nekromanta testét. (1 támadással 
22  életpontot  sebezve.)  Vámpirizálsz  (+5  életerő).  Elhajolsz  a  vark.  nekromanta  ütése  elől,  de  a  fejed  tetejét  így is 
horzsolja.  (1  támadástól  7  életpontot  vesztesz.)  A  mágus  kinyújtja  a  kezét,  és  a  következő  pillanatban apró villámok 
cikáznak feléd. Félig megúsztad. 16 életpontot vesztettél. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt. 
Megpróbálsz  minél  többet  összegyűjteni  az  ellőtt  lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 
1162  tapasztalati  pontot  kaptál.  Átkutatod  a  szörnyet. Találsz nála 1 botot[*] és 1 xirnox szívet. (A [*]-al jelölt tárgyakat 
egyáltalán  nem  vagy nem mind vetted fel, a GYJ parancs miatt, vagy azért, mert betelt a hátizsákod.) Haladsz előre. A gyér 
világításnál  gyors  pillantást  vetsz a térképre. [13. PONT.] Egy nagyobb terembe érkezel. [9. PONT.] Hirtelen kicsusszan a 
lábad alól a talaj, és egy gonosz csapdába esel. A verem alján maró sav van! Szerencsédnek köszönhetően csak 22 életpontot 
vesztettél.  A  fájdalom  megsokszorozza  az  erődet: sikerül kikapaszkodnod. Meg-megállsz, fülelsz miközben előrehaladsz. 
Egy pillanatra megállsz fülelni. [8. PONT.] Egy jókora, faragott falú helyiségbe érkezel. Első pillantásra minden csendes. [6. 
PONT.]  Egy  vadász  varkaudart  veszel  észre  magad  előtt.  Fegyvere  egy varkaudar lándzsa. Már éppen kezdted elunni a 
céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön. 
Mielőtt    közelharcba    bocsátkoznál,    bumerángot    ragadva  megsorozod  ellenfeledet.  Elrepül  3  bumeráng.  Alaposan  
megsorozod    a    vadász    varkaudar    bal    lábát.    (3  támadással  45  életpontot  sebezve.)  Fegyvert  váltasz:  előkapod  a  
mandibulakaszát.  Félelmet  nem  ismerve  a  másikra  támadsz.  Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed a vadász 
varkaudar  jobb  lábát.  (2  támadással  63  életpontot  sebezve.)  Vámpírtőrrel  jól  megszúrod  a  vadász  varkaudar fejét. (1 
támadással 23 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Szúrásokat kapsz a válladba és a felkarodba. (2 támadástól 7 
életpontot  vesztesz.)  A  vadász  varkaudar  szemében  félelem  villan,  aztán lassan lehúnyja, miközben lelke kitör testének 
fogságából. 
Megpróbálsz  minél  többet  összegyűjteni  az  ellőtt  lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 
616  tapasztalati  pontot  kaptál.  Átkutatod  a  szörnyet. Találsz nála 1 varkaudar lándzsát [varkaudar lándzsa ládikóba-> 5 
arany, -2 ÉP]. Egy szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy vadász varkaudar. Fegyvere egy varkaudar lándzsa. A 
szörny a halálodat akarja, és neked ront. 
Mielőtt    közelharcba    bocsátkoznál,    bumerángot    ragadva  megsorozod  ellenfeledet.  Elrepül  3  bumeráng.  Alaposan  
megsorozod a vadász varkaudar testét. (3 támadással 47 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. 
Vad  csatakiáltással,  felemelve  a  mandibulakaszát  a  másikra  rohansz.  Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több 
helyen  felvágod  a  vadász  varkaudar  testét.  (2  támadással  58  életpontot  sebezve.)  Vámpírtőrrel jól megszúrod a vadász 
varkaudar    nyakát.    (1   támadással  22  életpontot  sebezve.)  Vámpirizálsz  (+5  életerő).  A  vadász  varkaudar  megböki  
fegyverével az oldaladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt. 
Megpróbálsz  minél  többet  összegyűjteni  az  ellőtt  lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 
616  tapasztalati  pontot  kaptál.  Átkutatod  a  szörnyet. Találsz nála 1 varkaudar lándzsát [varkaudar lándzsa ládikóba-> 5 
arany,  -2  ÉP].  Néha  hátra-hátranézve  sietsz  tovább.  A  gyér  világításnál  gyors  pillantást vetsz a térképre. [4. PONT.] A 
levegőbe  szimatolva mész előre. Egy aránylag nagy terembe léptél be. [2. PONT.] Felkészülve a legrosszabbra, belépsz. [24. 
PONT.]  Egy  borzalmas  varkaudart  pillantasz  meg.  Fegyvere egy vashegyű lándzsa. Mivel minden egyéb kommunikációs 
lehetőséget kizár a szörny agreszív magatartása, felkészülsz a csatára. 
Ellenfeled  ujjai  a  levegőben  táncolnak,  ajkai  hangtalanul  mozognak.  Varázsol!  Aha,  egy  varázsvédelem  mágia...  Egy  
energiafolyam  varázslatot  dobsz  ellenfeledre.  214  életpontot sebeztél. Ellenfeled mentális energiáit gyűrűbe gyűjti, majd 
útjának  ereszt egy agykorbács pszi támadást. 13 életpontot vesztettél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz 
rá  a  hosszú íjjal. Elrepül 2 vashegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a borzalmas varkaudar rücskös bőrét. (2 támadással 52 
életpontot sebezve.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt. 
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 
Átkutatod a tetemet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: egy aranytű [aranytű ládikóba-> 4 arany, -2 ÉP], egy 
arany  és  egy  obszidián  függő  [obszidián  függő  ládikóba-> 10 arany, -2 ÉP]. 2334 tapasztalati pontot kaptál. Átkutatod a 
szörnyet.  Találsz  nála  1 vashegyű lándzsát [vashegyű lándzsa ládikóba-> 18 arany, -2 ÉP], 1 vasvértet és 1 nagy vaspajzsot. 
Egy  borzalmas  varkaudar  lakik  itt.  Fegyvere  egy  vashegyű  lándzsa.  Rögtön  látod,  hogy  ez  nem  lesz  békés találkozó. 
Felkészülsz az összecsapásra. 
Ellenfeled  varázstudó!  Elmond  magára  egy  varázsvédelem  varázslatot.  Ellenfeledre  energiafolyam varázslatot lősz. 191 
életpontot  sebeztél.  Távolról  mágiatörés  varázslatot  lő  rád  a másik. Semmi hatás! A közelharc előtt még megeresztesz a 
hosszú  íjjal  néhány  lövedéket.  Elrepül  3  vashegyű  nyíl.  Lövedékeiddel  perforálod  a borzalmas varkaudar jobb lábát. (3 
támadással  65  életpontot sebezve.) A borzalmas varkaudar szemében félelem villan, aztán lassan lehúnyja, miközben lelke 
kitör testének fogságából. 
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 
Alaposan átvizsgálod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: egy fűszertartó. 
2334  tapasztalati  pontot kaptál. Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 vashegyű lándzsát [vashegyű lándzsa ládikóba-> nem 
kaptál  semmit! -2 ÉP], 1 vasvértet és 1 nagy vaspajzsot. Figyelmeztetés: megterheltséged 100% fölé emelkedett! [45 pontot 
használtál fel, van még 229.] 
| bb 164 161        |      beraksz a bankba a 164. tárgyat (161 darabot) 
 | 
Beraksz a bank széfjébe 2 vasvértet. [0 pontot használtál fel, van még 229.] 
| lm 21 905 19      |      mozogsz 21 905 19 
 | 
Ahová belépsz, az egy kisebb szoba. [23. PONT.] A szoba, amelybe belépsz, aránylag kicsi. [18. PONT.] Hirtelen kicsusszan 
a  lábad  alól  a  talaj,  és  egy  gonosz  csapdába  esel.  A  verem  alján  maró  sav  van!  Szerencsédnek köszönhetően csak 31 
életpontot  vesztettél. Ordítva a fájdalomtól, kimászol. Úgy határozol, hogy körülnézel a következő teremben: [21. PONT.] 
Minden  lépés után igen alaposan körbevizsgálódsz, hogy nem csapdagyanús-e a környék, minden ismert típus után kutatsz. 
A  felderítést  egy szobával folytatod. Odabent félhomály fogad. [19. PONT.] Egy szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, 
hogy egy Tguarkhan. Végre egy kis testmozgás. Fincsi! 
Még  megfelelő  a távolság - felhúzol egy tompítás varázslatot. A másik mormol valamit: egy számodra ismeretlen védekező 
varázslat!  Egy  energiafolyam  varázslattal  köszöntöd  a  másikat.  Sajnos  nem  hatott  ellenfeledre. Ellenfeled villámsújtás 
varázslatot  lő rád. 44 életpontot vesztettél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a hosszú íjjal. Elrepül 5 
ezüsttollú  nyíl.  Lövedékeiddel  perforálod  a  Tguarkhan  fejét.  (5  támadással  122  életpontot  sebezve.)  Fegyvert váltasz: 
előkapod  a  biami  kvazárlándzsát.  Elszántan  ellenfeledre  ugrasz.  Biami  kvazárlándzsával  néhányszor teljesen átdöföd a 
Tguarkhan  testét.  (2  támadással  95  életpontot  sebezve.)  Vámpírtőrrel  megbököd  a Tguarkhan testét. (1 támadással 21 
életpontot  sebezve.)  Vámpirizálsz  (+5  életerő).  A  Tguarkhan  fogai  végigkarcolják  a  jobb  combodat.  (1 támadástól 5 
életpontot  vesztesz.)  A  Tguarkhan  mancsával  csapásokat  mér  karjaidra.  (2  támadástól 26 életpontot vesztesz.) Mielőtt 
észbekapnál,  a  Tguarkhan  megsorozza  az  oldaladat  és  a  hasadat  mancsával.  (2  támadástól  36  életpontot vesztesz.) A 
varázsló  kezéből  apró  villámok  repülnek  ki. Alig pörkölődsz. 20 életpontot vesztettél. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel 
borul a földre. Meghalt. 
Megpróbálsz  minél  többet  összegyűjteni  az  ellőtt  lövedékekből.  5  ezüsttollú  nyilat  találsz meg, amelyet még használni 
tudsz.  Alaposan  átvizsgálod  a  tetemet.  Úgy  tűnik,  alkalmasan  betápoltál.  Szerzeményed:  17  arany,  3  borostyán függő 
[borostyán  függő ládikóba-> 18 arany, -2 ÉP], egy ezüst gyűrű [ezüst gyűrű ládikóba-> 6 arany, -2 ÉP] és egy ezüst karkötő 
[ezüst  karkötő  ládikóba->  14  arany,  -2  ÉP]. 2366 tapasztalati pontot kaptál. Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. 
Egy Tguarkhan! Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé. 
Úgy  ítéled  meg,  hogy  nem árt egy tompítás védekező rúna felrakása. A következő pillanatban már meg is idézted. A csata 
nem  lesz könnyű: célpontod számodra ismeretlen védekező varázslatot rak magára. Ellenfeledre energiafolyam varázslatot 
lősz.  A  támadásnak  sajnos semmi eredménye sem volt. Ellenfeled sötét rítus varázslatot lő rád. 38 életpontot vesztettél. A 
közelharc  előtt  még  megeresztesz  a  hosszú  íjjal  néhány  lövedéket.  Elrepül  5  ezüsttollú  nyíl.  Alaposan  megsorozod a 
Tguarkhan    fejét.    (5    támadással   120  életpontot  sebezve.)  Fegyvert  váltasz:  előkapod  a  biami  kvazárlándzsát.  Vad  
csatakiáltással,  felemelve  a  biami  kvazárlándzsát ellenfeledre ugrasz. Biami kvazárlándzsával több döféssel felnyársalod a 
Tguarkhan egyik karját. (3 támadással 130 életpontot sebezve.) Vámpírtőrrel kicsit megsebzed a Tguarkhan sziklatestét. (1 
támadással  21  életpontot  sebezve.)  Vámpirizálsz  (+5 életerő). Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 5 
életpontot vesztesz.) A Tguarkhan leken néhány pofont. (2 támadástól 21 életpontot vesztesz.) A Tguarkhan Neked esik, és 
mancsaival  püffölni kezd. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) A varázsló kékes villámokat küld rád. Félig megúsztad. 23 
életpontot vesztettél. A Tguarkhan még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet. 
Megpróbálsz  minél  többet  összegyűjteni  az  ellőtt  lövedékekből.  5  ezüsttollú  nyilat  találsz meg, amelyet még használni 
tudsz.  Alaposan  átvizsgálod  a  tetemet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: egy ezüst nyaklánc, egy aranytű [aranytű 
ládikóba->  4  arany, -2 ÉP] és egy pular kristály [pular kristály ládikóba-> 8 arany, -2 ÉP]. 2366 tapasztalati pontot kaptál. 
Óvatosan  megtapogatod  a  falat,  és  nem  is  hiába!  Egy mozgatható kőre bukkantál. Lassan, vigyázva elmozdítod a követ. 
Először nem történik semmi, majd tompa morajt hallasz nem is olyan messziről. [25 pontot használtál fel, van még 204.] 
| lm 900 22 26      |      mozogsz 900 22 26 
 | 
Mostantól  nem  foglalkozol  a  csapdákkal.  A  szoba,  amelybe  belépsz,  aránylag  kicsi. [20. PONT.] Ahová belépsz, az egy 
kisebb  szoba.  [22.  PONT.]  A  talaj  megbillen  a  lábad alatt, és beleesel egy mély üregbe! Az gödör nem üres - az alján sav 
fortyog!    Szerencsédnek   köszönhetően  csak  30  életpontot  vesztettél.  A  fájdalom  megsokszorozza  az  erődet:  sikerül  
kikapaszkodnod.  Életpontod  a kritikus érték alá zuhant. Ezért óvatosságod mostantól 5: Minden lépés után igen alaposan 
körbevizsgálódsz,  hogy nem csapdagyanús-e a környék, minden ismert típus után kutatsz. Egy kisebb, már-már kamraszerű 
helyiségbe  érkeztél.  [25.  PONT.]  Egy  kis  szobába érkezel. [24. PONT.] Vigyázó léptekkel mozogsz tovább. A térképen is 
jelölt  hármas  elágazáshoz  érsz.  [26.  PONT.]  Egy  Zinthurg lakik itt. Nem kockáztatod meg a harcot. Talán van más út is. 
Ismét a térkép szerinti 24. pontnál vagy. [40 pontot használtál fel, van még 164.] 
| vv 5 5 5          |      elmormolod az 5. varázslatot az 5. varázslatot az 5. varázslatot 
 | 
Hihetetlen    sebességgel   varázsolsz.  A  gyógyító  energia  a  testedbe  áramlik  (+35  életerő).  [-5  varázspont.]  [2  pontot  
használtál fel, van még 162.] 
Fürgén  varázsolsz!  A  gyógyító energia a testedbe áramlik (+41 életerő). [-5 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 
160.] 
Gyorsvarázsolsz!  A  gyógyító  energia  a  testedbe  áramlik  (+32 életerő). [-5 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 
158.] 
| h 313             |     használod a 313. tárgyat 
 | 
Magadra kensz egy adag gyógykenőcsöt. A hatás rögtön érezhető! ( +110 életerő.) [0 pontot használtál fel, van még 158.] 
| lm 28 30 10       |      mozogsz 28 30 10 
 | 
Izzadó  tenyeredet  megtörlöd,  miközben  a  labirintusban  mész  tovább.  A térképen is jelölt hármas elágazáshoz érsz. [26. 
PONT.] Egy Zinthurgot pillantasz meg. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre. 
A mészárlásra kiszemelt áldozat számodra ismeretlen védekező varázst lök magára. Távolról energiafolyam varázslatot lősz 
a  másikra.  Semmi  eredménye!  Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy sorvasztás varázslat. A támadása szerencsére 
hatástalan  volt.  Ellenfeled  hibázott:  túl  távol  van  tőled.  Ezért  lőhetsz  rá  a  hosszú  íjjal.  Elrepül  5 ezüsttollú nyíl. Pár 
lövedéked  átjárja  a  Zinthurg  testét.  (5 támadással 126 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a Pusztítás Botját. 
Félelmet  nem  ismerve  a  másikra  rohansz.  Pusztítás  Botjával  megcsapod  a Zinthurg testét. (1 támadással 35 életpontot 
sebezve.)  Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy tűzeső varázslatot. 50 életpontot sebeztél. Vámpírtőrrel jól megszúrod 
a  Zinthurg  bal  lábát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). A Zinthurg belemar bal oldaladba, 
de    jó   reflexeidnek  köszönhetően  csak  gyenge  sebet  ejt.  (1  támadástól  6  életpontot  vesztesz.)  A  Zinthurg  többször  
végigkarmolja  a  derekadat. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Felfénylik az esszenciavédelem! Karmával néhányszor a 
Zinthurg  megcsapja  a  fejedet.  (2  támadástól  14  életpontot  vesztesz.)  Felfénylik  az  esszenciavédelem!  Ennyi! A másik 
kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt. 
Megpróbálsz  minél  többet  összegyűjteni  az  ellőtt  lövedékekből.  5  ezüsttollú  nyilat  találsz meg, amelyet még használni 
tudsz.  Átkutatod  a  tetemet.  Érdemes  volt  keresni:  kincsre  bukkansz!  A  zsákmány  egy  ezüst  karkötő  [ezüst  karkötő  
ládikóba->  14  arany,  -2 ÉP] és egy gyöngymangó. 1492 tapasztalati pontot kaptál. Haladsz az ellenséges labirintusban. Az 
egyenes  folyosó  közepén  vagy.  [28.  PONT.]  Szoborrá  dermedsz,  amikor észreveszed, hogy egy Zinthurg van előtted! Az 
ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé. 
Ellenfeled  ujjai  a  levegőben  táncolnak,  ajkai  hangtalanul  mozognak. Varázsol! Aha, egy számodra ismeretlen védekező 
mágia...    Egy    kézmozdulatot    teszel,    majd  ellősz  egy  energiafolyam  varázslatot.  Semmi  eredménye!  Ellenfeled  egy  
kézmozdulatot  tesz,  majd  ellő  egy pusztító végzet varázslatot. Semmi eredménye! Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. 
Ezért  lőhetsz  rá a hosszú íjjal. Elrepül 5 ezüsttollú nyíl. Alaposan megsorozod a Zinthurg ébenfekete testét. (5 támadással 
133  életpontot  sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a Pusztítás Botját. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Pusztítás 
Botjával    eltalálod   a  Zinthurg  testét.  (1  támadással  35  életpontot  sebezve.)  Ellenfeledre  tűzeső  varázslatot  lősz.  43  
életpontot    sebeztél.    Vámpírtőrrel    megdöföd   a  Zinthurg  ébenfekete  testét.  (1  támadással  22  életpontot  sebezve.)  
Vámpirizálsz  (+5  életerő).  A Zinthurg belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 
támadástól  9  életpontot  vesztesz.)  Karmával  néhányszor  a  Zinthurg  megcsapja  a  fejedet.  (2  támadástól 11 életpontot 
vesztesz.)   Felfénylik  az  esszenciavédelem!  A  Zinthurg  néhányszor  belevágja  karmát  a  bal  válladba.  (2  támadástól  8  
életpontot vesztesz.) Felfénylik az esszenciavédelem! A Zinthurg összeesik, és nem mozdul többé. Megölted! 
Megpróbálsz  minél  többet  összegyűjteni  az  ellőtt  lövedékekből.  5  ezüsttollú  nyilat  találsz meg, amelyet még használni 
tudsz.  Átvizsgálod  a  testet.  Nemhiába,  alkalmas  tápszereket  találsz!  Nézzük,  milyen  kincsre  bukkantál:  6 arany és egy 
obszidián  függő  [obszidián  függő  ládikóba->  10  arany,  -2  ÉP].  1492  tapasztalati  pontot  kaptál.  Haladsz előre. A gyér 
világításnál  gyors  pillantást  vetsz  a  térképre.  [27.  PONT.]  Haladsz  előre,  bátor  harcoshoz illően. Egy vastag, gránitból 
készült  ajtó  a következő akadály. Az ajtót vörösen vibáló mágikus aura védi. Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni 
kezdesz.  A forró energia testedbe áramlik. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a rúnapukkasztás varázslatot! Némi mágikus 
vizsgálattal megállapítod, hogy pontosan mekkora mágikus energiára lenne szükséges a perfekt Rúnapukkasztáshoz. Pukk! 
Elpukkant    a   Rúna,  megszűnt  a  védővarázslat.  [-40  varázspont.]  Megpróbálod  a  kilincset:  Sajnos  be  van  zárva.  Kis  
keresgélés,  próbálkozás  után  rájössz, hogy a nálad levő ezüst kulcs nyitja az ajtót. A folyosó végén egy lefelé vezető lépcső 
van.  Izgi! Lemászol rajta. [30. PONT. --> 2. SZINT, 1. PONT.] Haladsz az ellenséges labirintusban. Ahová most értél, az a 
T-elágazás  kell,  hogy  legyen.  [4.  PONT.]  Nem  volt  hiábavaló  az  óvatosságod: csapdát veszel észre magad előtt. Alapos 
körbevizsgálódás    után   kikerülöd.  Haladsz  előre.  Elérsz  a  T-elágazáshoz.  Most  vajon  merre?  [2.  PONT.]  Sikeresen  
észrevettél  egy  ravaszul  álcázott  csapdát!  Alapos  körbevizsgálódás után kikerülöd. Felkészülve a legrosszabbra, belépsz. 
[10.  PONT.]  Egy  szörnnyel  találkoztál.  Közel  osonva  látod,  hogy  egy  éjkornis.  Kicsit  sokat  tud  ez  az  állat.  Majd Te 
megtanítod a jómodorra... 
Ellenfeled  ujjai  a  levegőben  táncolnak,  ajkai  hangtalanul  mozognak. Varázsol! Aha, egy számodra ismeretlen védekező 
mágia...  Távolról  energiafolyam  varázslatot  lősz  a  másikra.  A  támadás sajnos hatástalan volt. Ellenfeled pusztító végzet 
varázslatot  lő  rád.  Szerencsére  nem  hatott rád. Mielőtt összecsapnátok, a hosszú íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. 
Elrepül  5  vashegyű  nyíl.  Pár  lövedéked átjárja az éjkornis bal hátsó lábát. (5 támadással 98 életpontot sebezve.) A szörny 
savat    lehel!    Szerencsére    nem    kaptál    telitalálatot.  (10  életpontot  vesztettél.)  Fegyvert  váltasz:  előkapod  a  biami  
kvazárlándzsát.    Marokra    fogva    a    biami   kvazárlándzsát  a  másikra  támadsz.  Biami  kvazárlándzsával  több  döféssel  
felnyársalod  az  éjkornis  fejét.  (3 támadással 140 életpontot sebezve.) Vámpírtőrrel kicsit megsebzed az éjkornis testét. (1 
támadással  21  életpontot  sebezve.)  Vámpirizálsz  (+5  életerő).  Vad  döféseivel  az  éjkornis  nyilvánvalóan a földre akar 
dönteni.    (3    támadástól    20    életpontot  vesztesz.)  A  tőled  elszívott  varázsenergiát  saját  regenerálására  fordítja.  (-8  
varázspont.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (4 támadástól 32 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy 
kicsit majd csendben meghal. 
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 
Átvizsgálod  a  testet.  Nemhiába,  alkalmas  tápszereket  találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: 5 fekete gyöngy [fekete 
gyöngy  ládikóba->  nem  kaptál  semmit!  -2  ÉP],  7  arany  és  egy fűszertartó. Felhasználva a mandibulakaszát, szereztél 1 
trikornis szarvat. [trikornis szarv ládikóba-> 12 arany, -2 ÉP] 2352 tapasztalati pontot kaptál. [70 pontot használtál fel, van 
még 88.] 
| lm 905 11 14      |      mozogsz 905 11 14 
 | 
Minden  lépés után igen alaposan körbevizsgálódsz, hogy nem csapdagyanús-e a környék, minden ismert típus után kutatsz. 
A fenébe! Egy zsákutca. [11. PONT.] A falból egy kar áll ki. Valamire biztosan jó! Magabiztosan meghúzod. Nyekergő hang 
szűrödik el a füledhez a labirintus mélyéről. Egy kisebb, már-már kamraszerű helyiségbe érkeztél. [10. PONT.] Egyszercsak 
látod,  hogy nincs tovább út. Vissza kell fordulnod. [14. PONT.] A falból egy kar áll ki. Valamire biztosan jó! Magabiztosan 
meghúzod.  Kő  mozog  kövön,  ahogy  az ősi mechanika mozgásba lendül. Vajon mi történik? [30 pontot használtál fel, van 
még 58.] 
| h 449             |     használod a 449. tárgyat 
 | 
Itt  az  ideje, hogy megszabadulj a kasztroplanáris rákfenéktől: behörpinted a kristályfolyadékot. Megszabadultál a poszogó 
möszéktől. [0 pontot használtál fel, van még 58.] 
| lm 900 7 5        |      mozogsz 900 7 5 
 | 
Mostantól  nem  foglalkozol  a  csapdákkal. Parányi, jelentéktelen teremnek tűnik, ahová most beléptél. [10. PONT.] Kicsit 
meggörnyedten,  meg-meglapulva  mész.  Hoppsz,  már itt is van a T-elágazás! [2. PONT.] Egy kisebb, már-már kamraszerű 
helyiségbe  érkeztél.  [6.  PONT.]  Körültekintően,  óvatosan  lopódzkodsz  tovább.  Egy nagy vasalt ajtót látsz. Lenyomod a 
kilincset:  Sajnos  be  van  zárva. Előkapod a roxati zárfalót, és megpróbálod kinyitni. Sikerült! Bekukkantasz a kis terembe. 
[7.    PONT.]    Egy    ekhariont    veszel    észre    magad    előtt.    Fegyvere  egy  göcsörtös  bunkó.  Nyugodtan  várod,  hogy  
megleckéztethessed a pimasz lényt. 
Mélyen koncentrálva, megidézel egy villámcsapás varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 105 életpontot sebeztél. Ellenfeled 
koncentrál,  majd  megindít  egy  direkt  kontaktus I pszi támadást. A támadása szerencsére hatástalan volt. Szemöldöködet 
ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célbatalálj. Elrepül 5 tüske. Lövedékeiddel perforálod az 
ekharion  ragyás  testét.  (5  támadással  54  életpontot  sebezve.)  Ellenfeled  követ  hajít  feléd. Eltalált téged. (8 életpontot 
vesztettél.)    Fegyvert    váltasz:    előkapod    a    mandibulakaszát.   Megmarkolva  a  mandibulakaszát  a  másikra  rohansz.  
Mandibulakaszával  megvagdalod  az  ekharion  testét.  (2  támadással  45  életpontot sebezve.) Vámpírtőrrel megérinted az 
ekharion    fejét.    (1  támadással  21  életpontot  sebezve.)  Vámpirizálsz  (+5  életerő).  Az  ekharion  kemény  csapásokat  
osztogatva  kényszerít  védekezésre.  (2  támadástól  19  életpontot  vesztesz.)  Egy  gyenge  harapást kapsz a bal válladba. (1 
támadástól  9  életpontot vesztesz.) Hoppálé! 1 pszi élősködő, poszogó mösze kapcsolódott a tudatodhoz. Az ekharion még 
megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet. 
Megpróbálsz    minél    többet    összegyűjteni    az    ellőtt    lövedékekből.   Sajnos  egyet  sem  találsz  meg.  Felhasználva  a  
mandibulakaszát,  szereztél  37  aranyat.  1820  tapasztalati  pontot  kaptál.  Átkutatod  a  szörnyet.  Találsz nála 1 göcsörtös 
bunkót [göcsörtös bunkó ládikóba-> 8 arany, -2 ÉP] és 1 márványkulcsot. Felkészülve a legrosszabbra, belépsz. [6. PONT.] 
Haladsz  az  ellenséges  labirintusban. Az egyenes folyosó közepén vagy. [5. PONT.] Egy szörnyet pillantasz meg - innét úgy 
tűnik,    hogy   egy  borzalmas  varkaudar.  Fegyvere  egy  vashegyű  lándzsa.  Úgy  döntesz,  itt  az  ideje,  hogy  demonstráld  
hatalmadat. Rárontasz a szörnyre. 
Ellenfeled   varázsvédelem  varázslattal  készül  a  csatára.  Üdvözlésképpen  egy  energiafolyam  varázslatot  eresztesz  meg  
ellenfeled  irányába.  231  életpontot sebeztél. Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy agyroppantás varázslat. Semmi 
hatás!  A  hosszú  íjjal  ellenfeledre  célzol  és  lősz.  Elrepül  1 vashegyű nyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a borzalmas 
varkaudar rücskös bőrét. (1 támadással 27 életpontot sebezve.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől. 
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 
Alaposan  átvizsgálod  a  tetemet.  Érdemes  volt  keresni:  kincsre  bukkansz! A zsákmány egy ezüst karkötő [ezüst karkötő 
ládikóba->  14  arany,  -2  ÉP].  2334  tapasztalati  pontot  kaptál.  Átkutatod  a  szörnyet.  Találsz  nála  1 vashegyű lándzsát 
[vashegyű lándzsa ládikóba-> 18 arany, -2 ÉP], 1 vasvértet és 1 nagy vaspajzsot. Figyelmeztetés: megterheltséged 100% fölé 
emelkedett! [30 pontot használtál fel, van még 28.] 
| bb 164 161        |      beraksz a bankba a 164. tárgyat (161 darabot) 
 | 
Beraksz a bank széfjébe 1 vasvértet. [0 pontot használtál fel, van még 28.] 
| vv 5 5 5          |      elmormolod az 5. varázslatot az 5. varázslatot az 5. varázslatot 
 | 
Gyorsvarázsolsz! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+39 életerő). [-5 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 26.] 
Gyorsvarázsolsz! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+39 életerő). [-5 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 24.] 
Szupersebesen mormolsz. A gyógyító energia a testedbe áramlik (+30 életerő). [-5 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van 
még 22.] 
| h 313             |     használod a 313. tárgyat 
 | 
Magadra  kensz  egy  adag  gyógykenőcsöt.  A hatás szinte azonnal jelentkezik. ( +116 életerő.) [0 pontot használtál fel, van 
még 22.] 
| v 21 24           |      elmormolod a 21. varázslatot 
 | 
Kezed  lágy  mozdulatokba  kezd,  miközben  a  varázsigét  mormolod.  Érzed,  ahogy  erő  áramlik  a  tagjaidba.  Egy  végső  
mozdulattal   előhívod  a  korgó  gyomor,  huss  varázslatot!  Terülj,  terülj,  asztalkám!  És  íme,  előtted  van  24  kaja.  [-48  
varázspont.] Figyelmeztetés: megterheltséged 100% fölé emelkedett! [5 pontot használtál fel, van még 17.] 
| lm 30 905 31      |      mozogsz 30 905 31 
 | 
Árnyakkal körülvéve, elszántan mész tovább. Egy vastag, kőből faragott ajtó körvonalai bontakoznak ki előtted. Valami azt 
súgja,  hogy az ajtót varázslat védi. Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. A forró energia testedbe áramlik. 
Sikerült  elmondanod  a  rúnapukkasztás  varázslatot!  Némi  mágikus  vizsgálattal  megállapítod,  hogy  pontosan  mekkora 
mágikus energiára lenne szükséges a perfekt Rúnapukkasztáshoz. Pukk! Elpukkant a Rúna, megszűnt a védővarázslat. [-20 
varázspont.]  Találsz  egy  kilincset:  Sajnos  be  van  zárva.  Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő ezüst 
kulcs nyitja az ajtót. Merészen, fegyveredet markolva mozogsz. Egy vastag, gránitból készült ajtó körvonalai bontakoznak ki 
előtted.  Találsz  egy  kilincset:  Sajnos  be  van  zárva. Előkapod a roxati zárfalót, és megpróbálod kinyitni. Sikerült! Bátran 
haladsz  tovább. Egy kemény tölgyből készült ajtó bukkan fel a sötétből. Elővigyázatosan próbát teszel: Sajnos be van zárva. 
Kis  keresgélés,  próbálkozás  után  rájössz,  hogy  a  nálad  levő  márványkulcs  nyitja  az  ajtót.  Folytatod  a  felderítést. Egy 
mindennek ellenálló titanit ajtót látsz. Lenyomod a kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, 
hogy  a  nálad  levő  nagy  aranykulcs  nyitja  az  ajtót.  Egy  jókora,  faragott falú helyiségbe érkezel. Első pillantásra minden 
csendes.    [25.    PONT.]  Valami  mozog  előtted!  Közelebb  lopódzol.  Egy  Mnebolath!  Úgy  döntesz,  itt  az  ideje,  hogy  
demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre. 
Ellenfeled elektromos pajzs varázslattal készül a csatára. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy energiafolyam varázslat. 196 
életpontot  sebeztél.  A  hosszú íjjal célzol és lősz. Elrepül 1 ezüsttollú nyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a Mnebolath 
testét. (1 támadással 30 életpontot sebezve.) Véres nyál csordul ki a Mnebolath száján, majd halk hörgéssel a porba hull. 
Megpróbálsz  minél  többet  összegyűjteni  az  ellőtt  lövedékekből.  1  ezüsttollú  nyilat  találsz meg, amelyet még használni 
tudsz.  Átvizsgálod  a  testet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: 10 arany és egy fekete gyöngy [fekete gyöngy 
ládikóba->  6 arany, -2 ÉP]. 2084 tapasztalati pontot kaptál. Egy Mnebolathot veszel észre magad előtt. Rögtön látod, hogy 
ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra. 
A  mészárlásra kiszemelt áldozat elektromos pajzs varázst lök magára. Egy energiafolyam varázslattal köszöntöd a másikat. 
214 életpontot sebeztél. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől. 
Átkutatod  a  tetemet. Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány egy ezüstshuriken [ezüstshuriken ládikóba-> 8 
arany,  -2  ÉP].  2084  tapasztalati pontot kaptál. Kicsit meggörnyedten, meg-meglapulva mész. Egy kanyarhoz érkeztél. [29. 
PONT.]  Balsejtelem  kerít  hatalmába,  de  a  végzetes  lépést  megtetted: egy csapdát aktiváltál! Az egyik falból nyílvesszők 
repülnek feléd. Szerencsére egy sem talált el. 
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [12 pontot használtál fel, van még 5.] 
| lm 900 27 905     |      mozogsz 900 27 905 
 | 
Mostantól nem foglalkozol a csapdákkal. 
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [0 pontot használtál fel, van még 5.] 
| lm 28 900 15      |      mozogsz 28 900 15 
 | 
Nincs elég pontod ahhoz, hogy tovább tudj menni. [0 pontot használtál fel, van még 5.] 
  ENCYCLOPEDIA FANTASIA 
ARANYTERMŐ LÁDIKÓ (504. TÁRGY) 
Az   aranytermő  ládikó  egyike  a  legbecsesebb  varázstárgyaknak,  nem  csoda,  hogy  csak  különleges  és  embert  próbáló  
feladatok  végrehajtása  után  lehet  hozzájutni.  Az  aranytermő  ládikó  ugyan  nem  termel  hipp-hopp  aranyat  a  csupasz  
levegőből,  de  azonkívül  szinte  mindenből,  aminek  egyébként  értéke  van.  Mágia dolgozik itt, de nem az a fajta, amelyre 
gondolsz:  az  egyszerű  doboz  nem  változtatja  meg  a  tárgyak  molekuláris  és  atomszerkezetét,  mint  egyes  varázslatok.  
Egyszerűen csak elteleportálja a belé helyezett tárgyakat egy kereskedőhöz, aki a megfelelő úton-módon visszaküldi a tárgy 
ellenértékét,  amely a dobozban jelenik meg. A dolognak csak két hátulütője van: nagy ritkán a boltos átver, azaz azt állítja, 
hogy a tárgyat nem kapta meg, és nem kapod meg az ellenértéket - ez hasonlatos az alkímia varázslat kudarcához. Másrészt, 
a doboz mágikus erőterét üzemeltető erőforrás a te energiádból táplálkozik, azaz minden használatakor sebződsz 2 ÉP-t, ha 
ebbe  belehalnál,  vesztesz  3  VP-t  (varázsenergiád  így  negatívba  is  lemehet).  Ha  egyszerre  egy  tárgyból  többet  raksz a 
ládikóba,    akkor    is    csak   egyszer  kell  a  használati  költséget  kifizetned.  Az  aranytermő  ládikó  használata  általában  
automatikus,  bármikor,  amikor  olyan  tárgyhoz  jutsz,  amit  a  HU  paranccsal  eladnál  vagy  eldobnál, ehelyett berakod a 
ládikóba.  Ezenkívül  kiadhatod  a  H  504  parancsot,  ekkor minden nálad levő, HU-val ellátott tárgyat beleraksz - persze a 
KF-eltekből  ilyenkor  is  meghagysz  egyet.  Ebben  az  esetben  a  láda  használata  5 TVP-be kerül. Erre igazándiból csak a 
ládikó megszerzésekor és újabb HU parancsok kiadásakor lehet szükség. 
                             KARAKTERLAPOD 
White  Nor Wacak, egy hosszú ezüsthajú, piros szemű ember férfi vagy. Körszakállad és bajuszod van. Bőröd teljesen fehér! 
Raia félisten hatalmú szolgája vagy. A Lélektisztító Irgalmas Nővérek (#9105) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 329. fordulód. 
|  erő      : |  46      |  
|  iq       : |  34      |  
|  ügyesség : |  44      |  
|  egészség : |  33      |  
|  szerencse: |  42      |  
|  tudatpont: |  42/  3  |  
 |  |  
  | 
|  szint    : |   29      |  
|  támadás  : |   26      |  
|  védekezés: |   64      |  
|  életpont : |  454/364  |  
|  varázspt : |  1043/343 |  
|  pszi pont: |  163/208  |  
 |  |  
  | 
|  merészség: |  10/  5    |  
|  agresszió: |   3        |  
|  menekülés: |  20 %      |  
|  jellem: |  jó (777)     |  
|  pénz : |     955 arany  |  
|  halhatatlanság: |    2% |  
 |  |  
  | 
|  magasság: |   174 cm   |  
|  testsúly: |    64 kg   |  
|  életkor: |  28/ 35  év |  
|  tul.pont: |    5       |  
|  kép.pont: |    3       |  
|  EFejl: |      27  TU   |  
 |  |  
  | 
Eddig  összesen  2737  szörnyet  (30  ebben  a  körben)  és  1  kalandozót  öltél  meg. Ebben a fordulóban 44975 TP-t kaptál. 
Jelenleg  2805620  TP-d  van.  A  következő  szinthez  még  194380  TP  szükséges.  Trófeáid:  Főmágus,  ősquwarg,  quwarg  
anyakirálynő.  Büszkén  hordod  a  varkaudar  invázió  vas  emlékérmét.  A  quwarg rajzásban leölt quwargjaid: 3 ősmágus, 9 
ősquwarg. A 328. fordulódban 24626 arany került a bankszámládra. 24749 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. 
Harci ismeretek (szint)
Felt. fegyverváltás: << mandibulakasza (140%) << Pusztítás Botja (205%) << biami 
Felt. lőfegyver használat: semmi (0-5.); bumeráng (6-16.); tüske (17-19.); vashegyű nyíl 
(20-997.); ezüsttollú nyíl (998-);
Óvatosság (labirintusokban): 0       KPCS: automatikusan minden kapcsolónál 
|   víziharc:  | 9/05 |  |   ökölvívás:  | 1/69 |  |   szúrófegyverek:  | 36/11 |  |   vágófegyverek:  | 9/97 |  | 
|   ütőfegyverek:  | 20/78 |  |   lőfegyverek:  | 31/94 |  |   dobófegyverek:  | 22/64 |  | 
Egyéb ismeretek (szint)
|   rejtőzködés:  | (01) 40/51 |  |   nyomkövetés:  | (02) 89/27 |  |   mászás:  | (03) 7/52 |  |   csapdakészítés:  | (04) 20/36 |  | 
|   csapdaészlelés:  | (05) 11/74 |  |   gyógyítás:  | (06) 24/75 |  |   titkosírás:  | (07) 7/14 |  |   felderítés:  | (08) 26/82 |  | 
|   szörnyidomítás:  | (09) 11/71 |  |   teológia:  | (10) 44/56 |  |   taumaturgia:  | (11) 76/11 |  |   szerencsejáték:  | (12) 8/82 |  | 
|   zene:  | (13) 11/03 |  |   szörnyismeret:  | (14) 16/67 |  |   pszi:  | (15) *19/00 |  |   zárnyitás:  | (16) 7/69 |  | 
|   vadászat:  | (17) 5/14 |  |   bányászat:  | (18) 28/28 |  |   úszás:  | (19) 10/81 |  | 
 *** Feltételes parancsaid:
készítesz 447. tárgyat (lótuszvirág) (max. 10 db-ot)
készítesz 403. tárgyat (fokhagyma) (max. 10 db-ot)
készítesz 312. tárgyat (borkonyó bibe) (max. 99 db-ot)
mászol max. 51 pontért
maradék tvp-dből 4. tulajdonságodat TF-eled
 
Felt. támadás: *szintszívó (#96), *autentikus vámpír (#154), *szubreális vámpír (#223), 
*massza (#217), *quwarg anyakirálynô (#269), *miksziszi húsgólem (#126), 
*zoloboo sámán (#230)
Barátságosság:  trikornis (#104), varkaudar behemót (#189), áeratikus hasnyák (#243), 
nukleáris cickány (#155), ôrjárat (#274), (kalandozó) (#4314), semlegesek (#989), 
jók (#990), kis quwarg isten (#213), magnetikus praglonc (#200), quwarg anyakirálynô (#269)
*** Varázslataid (típusonként)
Papi varázslatok
Éber kakukk (#3 *6)             Auralátás (#4 *8)               Gyógymógy (#5 *6)               
Áldomás (#6 *5)                 Erőpajzs I. (#12 *6)            Méregsemlegesítés (#14 *10)     
Vak őrület (#18 *3)             Korgó gyomor, huss (#21 *3)     Unkreáció (#22 *0)              
Hadiszerencse II. (#24 *6)      Tündérfény (#25 *1)             Tulajdonságpajzs (#26 *16)      
Védelem a tűz ellen (#38 *12)   Vakító fény (#43 *7)            Tisztító tűz (#44 *13)          
Gyóntatás (#56 *10)             Azonnali gyógyítás (#58 *15)    Hadiszerencse III (#59 *15)     
Puha ütés (#60 *18)             Tűzeső (#61 *16)                Éber vadászkutya (#62 *12)      
Erőpajzs II (#63 *24)           Oltár eltörlése (#79 *60)       Szörnyészlelés (#82 *8)         
Szörnycsábítás (#83 *14)        Restoráció (#85 *50)            Vasszerevzet (#86 *8)           
Szopókőpusztítás (#88 *21)      Fürgülés (#92 *22)              Rúnapukkasztás (#94 *0)         
DEM kreálása (#95 *90)          Erőpajzs III. (#127 *30)        Teljes gyógyulás (#133 *60)     
Élőholt pozdorja (#134 *40)     Tárgyészlelés (#135 *35)        Energiafolyam (#136 *30)        
Fiatalítás (#140 *40)           Életpajzs (#142 *16)            Mágikus ütés (#147 *18)         
Égető tekintet (#164 *25)       Esszenciavédelem (#165 *15)     Oltár teremtése (#167 *50)      
Feltámadás (#168 *0)            Szopógödör eltörlés (#173 *30)  Tűzvihar (#175 *24)             
Gyorsvarázslás (#179 *0)        Kényszerport (#183 *80)         Vadászat (#209 *40)             
Fényaura (#211 *40)             Armageddon (#218 *100)          
Taumaturgia varázslatok
Energiatüskék (#29 *5)          Tüskepajzs (#30 *4)             Lángcsóva (#31 *5)              
Hhaar burka (#32 *6)            Izomernyesztés (#33 *6)         Varázsvédelem (#34 *8)          
Mágiatörés (#35 *10)            Védelem sav ellen (#36 *12)     Tompítás (#40 *8)               
Jégcsóva (#41 *15)              Örvénykerítés (#42 *10)         Fehér glóbusz (#47 *13)         
Gigaököl (#49 *12)              Villámcsapás (#50 *18)          Elektromos pajzs (#51 *14)      
Varázslatolvasás (#67 *30)      Mágiafeloldás (#75 *5)          Láthatatlanság (#76 *15)        
Fúzió (#77 *35)                 Láth. észlelése (#78 *7)        Városi teleportáció (#96 *50)   
Varázsitalfőzés (#100 *30)      Tükörpajzs (#101 *26)           Varázsvédelem II. (#108 *18)    
Felszínre ugrás (#109 *25)      Tűzgolyó (#155 *25)             Varázspáncél (#156 *15)         
Tűzmágia (#157 *24)             Familiáris idézése (#159 *40)   Varázsenergia (#161 *35)        
Dimenzióugrás (#163 *55)        Városi teleport II. (#181 *60)  Symulf rúnája (#182 *12)        
Varázsszem (#184 *9)            Állatvédelem (#192 *25)         A munka gyümölcse (#224 *10)    
Pszi hatások
Pszi-ernyő (#64 *6)             Auratranszformáció (#65 *10)    Pszi-regeneráció (#66 *12)      
Felejtés (#68 *5)               Agyletapogatás (#70 *20)        Szürkeállomány akt. (#71 *12)   
Mentális pajzs (#72 *9)         Pszí fejlesztés (#73 *20)       Molekulaátrendezés (#74 *20)    
Agykorbács (#97 *18)            Pszí acéltorony (#98 *14)       Tudatkutatás (#99 *20)          
Térképelemzés I. (#104 *50)     Kontinuum-tágítás (#105 *60)    Tudatrombolás (#111 *25)        
Pszí-gyűjtés (#112 *300)        
Jelenleg rajtad levő aktív varázslatok és pszi hatások 
állatvédelem                  méregsemlegesítés             varázsszem                    
Feltételes varázslat-használat: 18. és magasabb szintűek ellen 
Támadó varázslat lista (var. szám)  :  136   50 
| *** Feltételes támadó/védekező varázslat használat | 
| Mit | Kire |   | Mit | Kire |  
| Puha ütés (#60) | Chara-din fattya (#236) |   | Puha ütés (#60) | quwarg rohamosztag (#242) |  
| Puha ütés (#60) | Orkhan Thai (#238) |   | Villámcsapás (#50) | pszi ôselementál (#258) |  
| Villámcsapás (#50) | szutykos remák (#191) |   | Villámcsapás (#50) | purifikátor (#157) |  
| Izomernyesztés (#33) | kultúrmasztodon (#227) |   | Varázsvédelem II. (#108) | ôsdentor (#282) |  
| Védelem a tűz ellen (#38) | ongóliant (#159) |   | Varázsvédelem II. (#108) | notermanthi (#257) |  
| Varázsvédelem II. (#108) | taalru (#249) |   | Varázsvédelem II. (#108) | Chara-din fattya (#236) |  
| Védelem a tűz ellen (#38) | Orkhan Thai (#238) |   | Tompítás (#40) | ôrült varázsló (#255) |  
| Tompítás (#40) | zoloboo sámán (#230) |   | Tompítás (#40) | tguarkhan (#212) |  
| Fehér glóbusz (#47) | jégtroll (#164) |   | Tompítás (#40) | óriás csontváz (#176) |  
| Fehér glóbusz (#47) | pattanóböde (#145) |   |  
 
 
  |