be 75 bemész a 75. titkos labirintusba
A bejárat nagyon jól el van rejtve, de aránylag könnyen megtalálod az utasítások alapján, amelyeket kaptál. Odabent sötét van. Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a tündérfény varázslatot! A kézfejed halványan világítani kezd. [-7 varázspont.] Beóvakodsz, rettegve az odabent váró rémségektől. [5 pontot használtál fel, van még 451.]

lm 3 7 7 mozogsz 3 7 7
Bevilágítva magad előtt az utat, lassan lépkedsz. Hoppsz, már itt is van a T-elágazás! [56. PONT.] A fenébe! Egy zsákutca. [3. PONT.] Hirtelen meglódul veled a világ, és máris másutt vagy. Teleport! [6. PONT.] (ld. enc.) Elértél a folyosó végéhez. Innen nem vezet tovább út. [7. PONT.] Varázsolni kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Befejezted a kényszerport varázslatot! [-13 varázspont.] Egy lépésnél megfordul veled a világ, és a következő pillanatban egészen máshol találod magad. [6. PONTON.] Az út végetér - egy zsákutca! [7. PONT.] Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Sikerült elmondanod a kényszerport varázslatot! [-13 varázspont.] Zutty! Mi volt ez? Ahá, teleportáltál! [6. PONTON vagy.] [12 pontot használtál fel, van még 439.]

lm 7 7 18 mozogsz 7 7 18
Az út végetér - egy zsákutca! [7. PONT.] Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. A földből energia áramlik testedbe. Egy végső mozdulattal előhívod a kényszerport varázslatot! [-13 varázspont.] Oopsz! Elfordul körülötted a világ. Teleportáltál egyet! [6. PONTRA.] Az út végetér - egy zsákutca! [7. PONT.] Oopsz! Elfordul körülötted a világ. Teleportáltál egyet! [6. PONTRA.] Tétován vizsgálgatod a térképedet: nem igazán látod, hogy hogyan is juthatnál el ahhoz a ponthoz. [6 pontot használtál fel, van még 433.]

vv 109 elmormolod a 109. varázslatot
9 varázslatpontod van, és ahhoz, hogy ezt a varázslatot elmondhasd, 24 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 433.]

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


LABIRINTUS TELEPORT
A labirintusokban levő teleportok már alapban igencsak zavarók lennének, de ha némelyik teleporter véletlenszerű, hogy hová küld, az már igazán pokoli. Különösen egy levelezős játékban, amikor a teljes fordulót előre tervezed. Másrészről viszont, vérbeli kalandozó lévén, nyilván nem szívesen mondanál le a teleportokkal teli labirintus térképezésének öröméről. Következzék tehát néhány stratégiai tanács, ami remélhetőleg sok szenvedést spórol meg. Először is, a véletlenszerű teleportok sem teljesen kiszámíthatatlanok, hanem mindig ugyanaz a 2-4 referenciapont közül kerül kiválasztásra, hová repülsz. Mivel sokszor nem tudod, hogy egy LM parancs után hol állsz, a hatékonyabb térképezés érdekében az LM paramétereként megadhatsz 100-at is, ilyenkor nem a 100-as referenciapontra próbálsz mozogni, hanem az eggyel nagyobb sorszámúra, mint ahol állsz. Például, ha a 10. ponton állsz, és kiadod az LM 100 parancsot, akkor a 11. referenciapontra próbálsz mozogni. Ez már csak azért is különösen hatékony, mert a teleporterek érkezőhelye szokott a legkisebb sorszámú lenni, így az LM 100 szinte mindig továbbmozgat. (Ha a legnagyobb sorszámú referenciaponton állsz, akkor az LM 100 a 2. pontra fog mozgatni.) A másik trükk a többszöri LM parancs használat. Tegyük fel, hogy a 2. ponton állsz. A 3. pont teleportere vagy visszavisz a 2. ponthoz, vagy továbbrepít a 4. pontra. Ekkor kiadsz egy LM 3 3 3 parancsot, így előbb-utóbb csak sikerül túljutni. A harmadik trükk, hogy ne a teljes fordulót a labirintusban töltsd: pl. a forduló végén menj be, lépj néhányat, és ha jó helyre jutottál, a következő forduló elején térképezhetsz tovább valamennyit. A másik megoldás, ha mindig forduló elején bemész a labirintusba, lépsz néhányat, majd a felszínre teleportálsz. No igen, a felszínre ugrás varázslat nélkül nem nagyon érdemes egy ilyen labirintusba merészkedni. Végezetül: néhány helyen el lehet sajátítani egy varázslatot, amely a véletlenszerű teleportáláskor automatikusan aktiválódik, és a véletlen választás helyett mindig a legoptimálisabb helyre repít...

KARAKTERLAPOD


Seuso di Pelso, egy barna, rövid hajú, barna szemű gnóm férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Raia személyes tanácsadója vagy. A Lélektisztító Irgalmas Nővérek (#9105) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 275. fordulód.

erő : 44
iq : 34
ügyesség : 28
egészség : 35
szerencse: 41
tudatpont: 14/ 7
szint : 29
támadás : 28
védekezés: 65
életpont : 441/451
varázspt : 1102/ 9
pszi pont: 137/ 15
merészség: 10/ 3
agresszió: 3
menekülés: 30 %
jellem: jó (505)
pénz : 0 arany
halhatatlanság: 1%
magasság: 120 cm
testsúly: 49 kg
életkor:100/106 év
tul.pont: 0
kép.pont: 11
EFejl: 40 TU

Eddig összesen 2796 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 12387 TP-t kaptál. Jelenleg 2963206 TP-d van. A következő szinthez még 36794 TP szükséges. Trófeáid: kisebb quwarg isten, quwarg anyakirálynő, ryuku gólem. A 271. fordulódban 5582 arany került a bankszámládra. 5637 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

Harci ismeretek (szint)


víziharc: 5/18 ökölvívás: 2/08 szúrófegyverek: 38/48 vágófegyverek: 12/45 ütőfegyverek: 18/50 lőfegyverek: 12/76 dobófegyverek: 32/47 Felt. fegyverváltás: << kőkalapács (150%) << vámpírtőr (85%) << biami kvazárlándzsa (50%) Felt. lőfegyver használat: semmi (0.); tüske (1-11.); vas dobónyíl (12-996.); bűvös shuriken (997.); bűvös shuriken (998.); bogyógránát (kalandozókra); Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

Egyéb ismeretek (szint)


rejtőzködés: 22/60 nyomkövetés: 89/69 mászás: 17/29 csapdakészítés: 17/85 csapdaészlelés: 7/54 gyógyítás: 30/06 titkosírás: 5/31 felderítés: 27/97 szörnyidomítás: 13/12 teológia: 50/58 taumaturgia: 52/28 szerencsejáték: 7/37 zene: 17/07 szörnyismeret: 17/92 pszi: 17/98 zárnyitás: 2/80 vadászat: 5/09 bányászat: 18/72 úszás: 2/84